کارتون یوگی و دوستان

یوگی و دوستان

کارتون یوگی و دوستان

یوگی و دوستان

در اکران نیمه شب جمعه، «شهامت» کوئن‌ها در سینماهای آمریکا 8.2 میلیون فروخت


 
«شهامت» ساخته برادران کوئن در سینماهای آمریکای شمالی 8.2 میلیون دلار فروخت.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فیلم «شهامت» در 3083 سالن سینمایی آمریکا به‌روی پرده رفته و فروش کلی خود را به حدود 70 میلیون دلار رسانده است.
بنا بر اعلام ورایتی، فیلم «فوکرهای کوچک » نیز با 7.7 میلیون دلار در رتبه دوم جدول اکران قرار گرفته است.
جوئل و ایتن کوئن فیلم وسترن «شهامت» (True Grit) را بازسازی کرده‌اند.
این فیلم یک جایزه اسکار بازیگری برای جان وین ستاره آن به همراه داشت و «استیون اسپیلبرگ» به عنوان یکی از تهیه‌کنندگان شهامت معرفی شده است.
ورایتی اعلام کرد، فیلم جدید برادران کوئن بیش از آنکه به فیلم سال 1969 هنری هاتاوی نزدیک باشد به رمان چارلز پورتیس وفادار است که مبنای آن فیلم بود.
کتاب پورتیس درباره دختری 14 ساله است که به همراه یک کلانتر مسن آمریکایی و یک رنجر جوان می‌کوشد در منطقه کنترل سرخپوست‌ها قاتلان پدر خود را پیدا کند.
در حالی که فیلم اصلی ویترینی برای نمایش جان وین بود، فیلم برادران کوئن این داستان را از منظر دختر جوان به تصویر می‌کشد. فیلمنامه «شهامت» را خود آنها نوشته‌اند و این اولین فیلم تاریخی آنهاست.
«جاش برولین» نیز که در فیلم «کشوری برای پیرمردان نیست» با برادران کوئن همکاری داشت، در این فیلم بازی خواهد کرد. وی نقش جنایتکاری را بازی می‌کند که پدر دختر 14 ساله را می‌کشد.
در فیلم اصلی نقش دختر را کیم داربی بازی کرد و جان وین در نقش کلانتر پیر ظاهر شد. گلن کمپبل نقش رنجر و جف کوری نقش قاتل را داشتند. رابرت دووال و دنیس هاپر نیز نقش دو یاغی را بازی کردند.
برادران کوئن در حالی برای اقتباس از رمان پورتیس آماده می‌شوند که اقتباس از رمان پرفروش «اتحاد ماموران پلیس ییدیش» نوشته مایکل شابون از پروژه‌های بعدی آنهاست.
آنها سال پیش ساخت کمدی سیاه «یک مرد جدی» را بر مبنای فیلمنامه‌ای از خودشان به پایان برده‌اند، برادران کوئن سال 1997 برای فیلم «فارگو» برنده اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شدند.
این دو سال 2008 نیز با فیلم «پیرمردها سرزمینی ندارند» چهار جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و کارگردان را دریافت کردند.
«بزرگ کردن آریزونا»، «تقاطع میلر»، «بارتون فینک»، «وکیل هادساکر»، «لبووسکی بزرگ»، «بی‌رحمی تحمل‌ناپذیر»، «قاتلین پیرزن» و «پس از خواندن بسوزان» از دیگر فیلم‌های آنهاست.
«فوکر‌های کوچک» هم اکنون در 3536 سالن سینمایی در ایالات متحده و کانادا در معرض تماشای مخاطبان قرار گرفته است و این فیلم ادامه‌ا‌ی بر دو قسمت از کمدی‌های پرفروش‌ «ملاقات با فوکر‌ها» و «خانواده فوکرها» است.
«فوکرهای کوچک» با بازی «بن استیلر»، «رابرت دنیرو»،«باربارا استریسند» و «داستین هافمن» ساخته شده است.
فیلم‌نامه این بخش توسط «جان هامبورگ» براساس خلاصه طرحی از «لاری استوکی» به نگارش درمی‌آید.
بخش سوم این مجموعه با عنوان فوکرهای کوچک به زندگی و ماجراهای خانواده فوکرها و بچه‌های استیلر و همسرش «تری پولو» می‌پردازد.
بنابراین گزارش، فیلم « ترون:حماسه» نیز با 5 میلیون دلار توانست در رتبه سوم جدول فروش قرار گیرد.
پروژه سینمایی «میراث ترون» از 17 دسامبر (26 آذر) اکران گسترده و بین المللی‌اش را آغاز کرده است.
جف بریجز، بازیگر صاحب نام هالیوودی که سال گذشته با فیلم «دل دیوانه» موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگری مرد شده بود، در فیلم «حماسه ترون» نقش‌آفرینی می‌کند.
این فیلم، نخستین اکران ویژه خود را در «سن دیه‌گو» تجربه کرد.
این نمایش ویژه که «کامیک کان» نام دارد با هدف پرداخت به آثاری که از روی کتاب‌های کمیک ساخته شده‌اند از جمله فیلم‌ها، سریال ها و سایر آثار هنری اجرا می شود.
فیلم توسط «جوزف کازینسکی» کارگردانی شده است و طبق برنامه‌ریزی‌ها در سه قالب نمایشی، دو بعدی و سه بعدی و همچنین آیمکس نمایش خود را آغاز کرده است.
جف بریجز در سال 2010 و در هشتاد و دومین دوره جوایز اسکار موفق شد تا جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را به خاطر بازی در فیلم دل دیوانه به خود اختصاص دهد. او همچنین جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول مرد و جایزه انجمن صنفی بازیگران سینما برای بهترین بازیگر نقش اول مرد را پیشتر به خاطر بازی در همین فیلم در سال 2010 دریافت کرده بود.
سال گذشته جشنواره فیلم پالم اسپرینگز با اهدای جایزه ویژه از یک عمر دستاورد سینمایی «جف بریجز»، بازیگر آمریکایی کرد.
به گزارش ایسنا، فیلم های « یوگی خرسه» و «وقایع نارنیا؛ سفر کشتی سپیده پیما» نیز با 4.1 و 3.5 میلیون دلار فروش در رتبه های چهارم و پنجم جدول فروش ایستاده اند.
یوگی خرسه توسط «اریک برویگ» کارگردانی شده است.
سال ها پیش نسخه کارتونی و کلاسیک با عنوان «یوگی و دوستان» توسط کمپانی «هانا باربارا» در معرض تماشای مخاطبان قرار گرفته و با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.
مسوولان وارنر، « جاستین تیمبرلاک»، « تام کاواناگ» ،«آنا فریس» و «دان آیکروید» را به عنوان صداپیشگان اصلی این پروژه معرفی کرده اند.
بنابراین گزارش، «فریس» در این فیلم در نقش یک محقق علوم طبیعی ظاهر می‌شود که در پی یافتن گونه‌ای نایاب از خرس‌ها است.
آیکروید صداپیشگی صدای یوگی را پذیرفته است و «جاستین تیمبرلک» در قالب «بوبو» همکار «یوگی خرسه» به ایفای نقش می‌پردازد.
تولید پروژه سینمایی «یوگی خرسه» با نگاهی به کارتون معروف «یوگی و دوستان» از سال گذشته میلادی در«نیوزلند» آغاز شده بود.
در آغاز یوگی خرسه، یکی از شخصیت‌های فرعی مجموعه کارتونی نمایش هاکلبری هوند بود و بعدها به خاطر محبوبیتش هانا و باربرا تصمیم گرفتند نمایشی ویژه شامل بسیاری از شخصیت‌های اصلی و محبوب هانا-باربرا مثل کوییک درامک گرا (اسب هفت‌تیرکش) و اسناگلپوس (شیر صورتی رنگ) در این مجموعه، شخصیت‌های فرعی شدند.
بعدها هانا-باربرا، مجموعه‌های بسیاری ساخت که شخصیت اصلی‌اش یوگی خرسه بود.
فیلم‌نامه بخش سوم «نارنیا» نیز مثل بخش‌های قبلی بر اساس مجموعه قصه کلاسیک «سی‌اس لوئیس» به نگارش در می‌آید.
بازیگران اصلی بخش سوم نارنیا همان بازیگران دو قسمت قبلی «جرجی هتلی»، «اسکندر کینز» و «بن بارنز» هستند.
خط اصلی قصه قسمت سوم فیلم درباره «ادموند لوسی» و پسر عموی آنها «اوستاس» است که دوباره خودشان را در درون دنیای کهن نارنیا پیدا می‌کنند. در قسمت جدید نارنیا آنها سوار بر یک کشتی راهی سفری هیجان‌انگیز می‌شوند، این سفر آنها را به دورترین و آخرین نقطه کره زمین می‌رساند.
در طول سفر، ‌شخصیت‌های اصلی قصه با سپاه شاهزاده کاسپین همراه می‌شوند و با پیوستن گروه تازه‌ای از سلحشوران به آنان، نبرد با نیروی دشمن آغاز می‌شود. «اندرو آدامسون» که نگارش و کارگردانی بخش اول و دوم نارنیا را به انجام رسانده است، به‌عنوان تهیه‌کننده با این پروژه همکاری می‌کند. این فیلم توسط کمپانی «فوکس قرن بیستم» با همکاری شرکت فیلمسازی «والدن مدیا» به تهیه و تولید رسیده است. «مایکل آپتر» کارگردانی بخش سوم نارنیا را برعهده داشته است.

بنابراین گزارش، فیلم های «نطق پادشاه» ، «قوی سیاه»، «جایی» رتبه های ششم تا هشتم و فیلم های «سفرهای گالیور» و «توریست» در جایگاه نهم و دهم جدول فروش در سینماهای آمریکای شمالی قرار گرفته اند.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.