کارتون یوگی و دوستان

یوگی و دوستان

کارتون یوگی و دوستان

یوگی و دوستان

گزارشی از گیشه سینماها در آمریکا شمالی، زور «یوگی خرسه» به «ترون» نرسید


 فیلم «ترون: میراث» محصول کمپانی والت دیزنی پیکچرز در اکران آخر هفته‌ آمریکای شمالی با 43 میلیون دلار در 3451 سالن سینمایی توانست بالاتر از فیلم «یوگی خرسه» جدید‌ترین فیلم برادران وارنر قرار گیرد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «یوگی خرسه» با 16/7 میلیون دلار فروش در 3515 سالن توانست رتبه‌ی بهتری از فیلم «نارنیا» کسب کند.
 پروژه سینمایی «ترون: میراث» از 17 دسامبر (26 آذر) اکران گسترده و بین المللی‌اش را آغاز کرده است.
جف بریجز، بازیگر صاحب نام هالیوودی که سال گذشته با فیلم «دل دیوانه» موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگری مرد شده بود، در فیلم «حماسه ترون» نقش‌آفرینی می‌کند.
این فیلم، نخستین اکران ویژه خود را در «سن دیه‌گو» تجربه کرد.
این نمایش ویژه که «کامیک کان» نام دارد با هدف پرداخت به آثاری که از روی کتاب‌های کمیک ساخته شده‌اند از جمله فیلم‌ها، سریال ها و سایر آثار هنری اجرا می شود.
فیلم توسط «جوزف کازینسکی» کارگردانی شده است و طبق برنامه‌ریزی‌ها در سه قالب نمایشی، دو بعدی و سه بعدی و همچنین آیمکس نمایش خود را آغاز کرده است.
یوگی خرسه توسط «اریک برویگ» کارگردانی شده است.
سال ها پیش نسخه کارتونی و کلاسیک با عنوان «یوگی و دوستان» توسط کمپانی «هانا باربارا» در معرض تماشای مخاطبان قرار گرفته و با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.
مسوولان وارنر، « جاستین تیمبرلاک»، « تام کاواناگ» ،«آنا فریس» و «دان آیکروید» را به عنوان صداپیشگان اصلی این پروژه معرفی کرده اند.
بنابراین گزارش، «فریس» در این فیلم در نقش یک محقق علوم طبیعی ظاهر می‌شود که در پی یافتن گونه‌ای نایاب از خرس‌ها است.
آیکروید صداپیشگی صدای یوگی را پذیرفته است و «جاستین تیمبرلک» در قالب «بوبو» همکار «یوگی خرسه» به ایفای نقش می‌پردازد.
تولید پروژه سینمایی «یوگی خرسه» با نگاهی به کارتون معروف «یوگی و دوستان» از سال گذشته میلادی در«نیوزلند» آغاز شده بود.
در آغاز یوگی خرسه، یکی از شخصیت‌های فرعی مجموعه کارتونی نمایش هاکلبری هوند بود و بعدها به خاطر محبوبیتش هانا و باربرا تصمیم گرفتند نمایشی ویژه شامل بسیاری از شخصیت‌های اصلی و محبوب هانا-باربرا مثل کوییک درامک گرا (اسب هفت‌تیرکش) و اسناگلپوس (شیر صورتی رنگ) در این مجموعه، شخصیت‌های فرعی شدند.
بعدها هانا-باربرا، مجموعه‌های بسیاری ساخت که شخصیت اصلی‌اش یوگی خرسه بود.
بنابر اعلام کامینگ سون، «نارنیا» توانسته است با 12/4 میلیون دلار فروش در 3555 سالن در آخر هفته رقم فروش کلی خود را به 42/7 میلیون دلار برساند.
نسخه اخیر «نارنیا» با عنوان فرعی «سفر کشتی سپیده پیما» از 10 دسامبر (19 آذر) توسط کمپانی «فوکس» به اکران رسیده است.
پروژه سینمایی «وقایع نگاری نارنیا:سفر کشتی سپیده پیما» توسط «مارک جانسون» تهیه شده است.
فیلم‌نامه بخش سوم «نارنیا» نیز مثل بخش‌های قبلی بر اساس مجموعه قصه کلاسیک «سی‌اس لوئیس» به نگارش در می‌آید.
بازیگران اصلی بخش سوم نارنیا همان بازیگران دو قسمت قبلی «جرجی هتلی»، «اسکندر کینز» و «بن بارنز» هستند.
خط اصلی قصه قسمت سوم فیلم درباره «ادموند لوسی» و پسر عموی آنها «اوستاس» است که دوباره خودشان را در درون دنیای کهن نارنیا پیدا می‌کنند.
در قسمت جدید نارنیا آنها سوار بر یک کشتی راهی سفری هیجان‌انگیز می‌شوند، این سفر آنها را به دورترین و آخرین نقطه کره زمین می‌رساند.
در طول سفر، ‌شخصیت‌های اصلی قصه با سپاه شاهزاده کاسپین همراه می‌شوند و با پیوستن گروه تازه‌ای از سلحشوران به آنان، نبرد با نیروی دشمن آغاز می‌شود.
«اندرو آدامسون» که نگارش و کارگردانی بخش اول و دوم نارنیا را به انجام رسانده است، به‌عنوان تهیه‌کننده با این پروژه همکاری می‌کند.
این فیلم توسط کمپانی «فوکس قرن بیستم» با همکاری شرکت فیلمسازی «والدن مدیا» به تهیه و تولید رسیده است.
«مایکل آپتر» کارگردانی بخش سوم نارنیا را برعهده داشته است.
فیلم «بوکسور» با بازی «مارک والبرگ» و «کریستین بل» نیز که محصول پارامونت پیکچرز است با 12/2 میلیون دلار فروش توانست جایگاه بهتری نسبت به فیلم «توریست» با بازی «جانی دپ» و «آنجلینا جولی» داشته باشد.
«بوکسور» به موضوع زندگی بوکسور صاحب نام ایرلندی الاصل مقیم آمریکا می‌پردازد. او در راه کسب عنوان قهرمانی در دسته سبک وزن روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد.
پروژه «بوکسور» را ابتدا قرار بود دارن آرونوفسکی با بازی والبرگ و مت دیمن بسازد که هر دو متولد بوستن هستند، اما بعد از مدتی حضور دیمن در این پروژه منتفی و براد پیت جایگزین او شد.
در نهایت ابتدا پیت و بعد آرونوفسکی نیز از «بوکسور» جدا شدند، اما والبرگ همچنان به آموزش‌های لازم برای بازی در این فیلم ادامه داد.
او در«بوکسور» نقش «وارد» را بازی می‌کند و بیل به نقش «اکلاند» ظاهر می‌شود که به خاطر مواد مخدر و سرقت چند سالی را در زندان گذراند.
دیوید ا. راسل کارگردان «بوکسور» و والبرگ پیش از این در دو فیلم «سه پادشاه» و «من هاکابیز را دوست دارم» همکاری کرده‌اند، اما این اولین همکاری او با بیل است.
اکثر سکانس‌های فیلم «بوکسور» در شهر «ماساچوست» فیلمبرداری شده است.
«بوکسور» توسط شرکت فیلمسازی پارامونت با حضور بازیگرانی چون «امی آدامز» و «ملیسا لئو» آماده نمایش شده است.
«ملیسا لئو» برای ایفای نقش در قالب دو شخصیت اصلی فیلم انتخاب شده است و «کریستین بل» در نقش «دیکی اکلوند» ظاهر شده است.
«دیوید هوبرمن» و «تود لیبرمن» تهیه‌کنندگی فیلم «بوکسور» را برعهده داشتند.
«مارک والبرگ» با فیلم «مرحوم» اثر «مارتین اسکورسیزی» کاندید اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد و از دیگر آثار او می‌توان به «اتفاق» اشاره کرد.
«والبرگ» اخیرا با «استخوان‌های دوست داشتنی» اثر پیتر جکسون بر پرده سینماهای جهان است.
«کریستین بل» بازیگر آثاری چون «3:10 دقیقه به‌وقت یوما»، « سحرگاه نجات » و «من آن‌جا نیستم» با ایفای نقش در فیلم‌های «بتمن» به شهرت رسیده است
فیلم «توریست» با حضور بازیگرانی چون «جانی‌دپ» و «آنجلینا جولی» از 10 دسامبر - 19 آذر به پرده سینماهای جهان رسیده است.
«پل بتانی» و «ریوفیوز سویل» از دیگر بازیگران توریست هستند و فیلمبرداری این درام جاسوسی در شهر ونیز کشور ایتالیا انجام شده است.
«فلوریان هنکل فون دونر سمارک» کارگردانی این تریلر رومانتیک را برعهده داشت.
فلورین هنکل فان دونرسمارک، فیلمساز آلمانی در سال 2006 با فیلم «زندگی‌های دیگران» موفق به کسب جایزه‌ اسکار بهترین فیلم خارجی شد و توریست اولین پروژه‌ سینمایی‌اش بعد از چهار سال بیکاری است.
شرکت فیلمسازی «جی‌کی فیلمز» با همکاری «گراهام کینگ» و «تیم هدینگتون» تهیه و تولید این پروژه را برعهده داشته‌اند.
فیلمنامه‌ی «توریست» توسط «کریستوفرمک کواری» و «جعفری نچمانوف» به نگارش درآمده است.
این درام پرهیجان بازسازی فیلمی فرانسوی است که در سال 2005 توسط «آنتونی زیمر» کارگردانی شد.
فیلم‌نامه این اثر توسط «جولیان فلووز» نوشته شده و داستان فیلم، درباره سفر پرماجرای یک توریست آمریکایی است که ازسوی پلیس بین‌الملل تحت تعقیب است و به همین علت در پوشش یک گردشگر از جایی به جای دیگر تغییر موقعیت می‌دهد، تا اینکه پس از آشنایی با یک پلیس زن امکان گریز را از دست می‌دهد.
جانی دپ بازیگر آثاری چون ادوارد دست قیچی و کارخانه شکلات سازی چندی پیش در فیلم «دزدان دریایی: موج های بیگانه» مقابل دوربین رفت.
بنابر این گزارش فیلم‌های «ژولیده»، «قوی سیاه»،‌ »چطور تو می‌دانی» به ترتیب با 8/6، 8/3 و 7/6 میلیون دلار فروش رتبه‌های ششم تا هشتم جدول اکران را به خود اختصاص داده‌اند.
انیمیشن ژولیده توسط «بایرون هاوارد» کارگردانی شده است.
بنابراعلام استودیو فیلمسازی والت دیزنی، انیمیشن « ژولیده» را با همکاری کمپانی «پیکسار» به تهیه و تولید رسانده است.
شرکت فیلم‌سازی «والت دیزنی» عنوان‌ انیمیشن جدیدش را قبلا«راپونزل» اعلام کرده بود اما چندی پیش آن را به « ژولیده» تغییر نام داد.
 «ژولیده» یک اثر کمدی موزیکال است و صداپیشگانی چون «مندی مور»، «زاچری لوی» ، « براد گارت» و «دونامورفی» در تولید آن مشارکت داشته‌اند.
انیمیشن «ژولیده» حکایت دزدیده شدن یک پرنسس از قصری دورافتاده را حکایت می‌کند.
این فیلم براساس داستان معروفی به همین نام از «برادران گریم» با تغییرات کوچکی ساخته شده است.
یک زوج جوان امروزی، توسط یک جادوگر خشمگین که نمی‌تواند پایان خوش افسانه‌های قدیمی را تحمل کند، تبدیل به «راپونزل» و شاهزاده رویاهایش می‌شوند.
داستان فیلم «قوی سیاه» درباره بالرینی به نام نینا با بازی «ناتالی پورتمن» است که با مادرش در نیویورک زندگی می‌کند. اورقصنده توانایی است اما «مری او» تصمیم می‌گیرد که رقیب وی با بازی (میلا کانیز) را برای مراسم افتتاحیه انتخاب کند که این تصمیم ماجراهایی را به دنبال خواهد داشت. «وینسنت کسل»، «وینونا رایدر»، «باربارا هرشی»، «ناتالی پورتمن» و «میلا کانیز» ایفاگران نقش‌های اصلی فیلم آرنوفسکی هستند.
بنابراین گزارش، فیلمبرداری این اثر از اواخر پاییز سال گذشته در نیویورک آغاز شده بود. نظریه قوی سیاه، اشاره به اتفاقات بسیار نادر و مهمی دارد که بطور معمول کسی انتظار وقوع آنها را ندارد. آرنوفسکی چهل ساله با وجودی که فقط چند فیلم از جمله «پی» و «مرثیه‌ای برای یک رویا» را در کارنامه خود دارد اما آثارش بسیار مورد توجه منتقدین، و علاقمندان حرفه‌ای سینما قرار گرفته است. آرنوفسکی به خاطر ساخت فیلم «کشتی‌گیر» موفق به دریافت شیر طلای جشنواره فیلم ونیز شده است.
هری‌پاتر 7 با 4/8 میلیون دلار و «توقف‌ناپذیر» با 1/8 میلیون دلار به ترتیب رتبه‌های نهم و دهم را کسب کرده‌اند و رقم کلی فروش‌شان به 265 و 77 میلیون دلار رسیده است.
هری پاتر 7 که در آمریکا 125 میلیون دلار فروش هفته‌ اول داشته است، در استرالیا 15 میلیون دلار و در سینماهای روسیه 12 میلیون دلار فروش داشته که هر دو رکورد فروش آغازین فیلم‌های «هری پاتر» را شکسته‌اند.
مجموع فروش جهانی «هری پاتر و هدیه‌های مرگ» در اولین هفته‌ اکران 330 میلیون دلار بوده است که یکی از بهترین‌ رکوردهای ادوار سینما تاکنون بوده است.
فیلم‌های «هری پاتر» براساس داستان کتاب‌هایی با همین نام ساخته شده‌اند. امتیاز ساخت فیلم چهار کتاب اول را «جی.کی رولینگ» در سال ‌1999 به کمپانی برادران وارنر با قراردادی بالغ بر یک میلیون یورو فروخت.
سری فیلم‌های «هری پاتر» با مجموع فروش جهانی ‌5 میلیارد و ‌417 میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم‌ چندگانه تاریخ سینمای جهان است که بالاتر از «جیمز باند» و «جنگ ستارگان» شش قسمتی قرار دارد؛ هرچند برای ساخت قسمت‌های قبلی «هری پاتر» بودجه چشمگیر یک میلیارد و ‌280 میلیون دلار هزینه شده است.
«توقف ناپذیر» یک اثر دلهره‌آوراست و توسط «تونی اسکات» و توسط شرکت فیلمسازی «فوکس قرن بیستم» تهیه و تولید شده است.
واشنگتن در این فیلم در نقش یک مهندس کارآزموده ظاهر می‌شود که در همراهی با یک جوان تازه کار در یک لوکوموتیو مشغول سرویس‌دهی به سیستم‌های پیشرفته قطارهای برقی است.
یک قطار پرسرعت که حاوی مواد اشتعال‌زا است امکان ترمز کردن را از دست داده است و خطری جدی برای سکنان یکی از شهرهای آمریکا به شمار می آید.
«مارک بومباک» نگارش فیلمنامه‌ی «توقف ناپذیر» را براساس یک داستان واقعی برعهده داشته است.
این درام پنجمین همکاری اسکات و واشنگتن به‌شمار می‌رود. از دیگر آثار این سینماگران می‌توان به «مردی در آتش»، «دجا ویو» و «پلهام 123» اشاره کرد.

فیلم «مسخره‌آمیز» محصول اسکرین گمز و «موعد قرار »ساخته برادران وارنر با 1/4 و 1/3 میلیون دلار فروش در پله‌های یازدهم و دوازدهم جدول جای گرفته‌اند.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.