کارتون یوگی و دوستان

یوگی و دوستان

کارتون یوگی و دوستان

یوگی و دوستان

کمدی «زنبور سبز» گیشه آخر هفته آمریکای شمالی را فتح کرد


 
پروژه سینمایی زنبور سبز جدیدترین فیلم شرکت‌ فیلمسازی سونی با فروش 40.5 میلیون دلاری‌اش در پایان هفته میلادی در 3584 سالن سینمایی آمریکای شمالی، صدرنشین گیشه شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این فیلم کمدی اکشن با بازی «ست روگن» و «نیکلاس کیج» روانه اکران گسترده شده است.
کمدی «زنبور سبز» بر اساس یک شخصیت معروف و کلاسیک تلویزیونی، رادیویی و سری کتاب‌های کمیک، به تصویر کشیده شده است.
این فیلم توسط «مایکل گوندری» در شرکت فیلمسازی «سونی پیکچرز» کارگردانی شده است.
«نیل اچ موریتز» خالق آثاری چون «من اسطوره‌ام» و «تند و سریع» با همکاری «مایکل گریلو»، تهیه و تولید این پروژه را برعهده داشته است.
فیلمنامه «زنبور سبز» نیز توسط «ست روگن» و «ایوان گلدبرگ» به نگارش در آمده است. از دیگر بازیگران این پروژه‌ی سینمایی می‌توان به «جای چوی» بازیگر مطرح تایوانی، «کامرون دیاز»، «ادوارد جیمز اولموز»، «دیوید هاربور» و «تام ویلکینسون» اشاره کرد.
«جای چوی» در «زنبور سرخ» ایفاگر نقش ابرقهرمانی به نام «سیدکیک کاتو» است که حدود 40 سال پیش «بروس لی»، در قالب آن شخصیت ظاهر شده بود. «زنبور سبز» روایت‌گر داستانی گانگستری خواهد بود.

بنا بر اعلام ورایتی، فیلم دوم جدول اکران با 20.7 میلیون دلار فروش در اختیار «دیلما» محصول کمدی کمپانی یونیورسال قرار گرفته است.
فیلم «شهامت»نیز با 11.2 میلیون دلار فروش در رتبه سوم جدول جای گرفته است.
جوئل و ایتن کوئن فیلم وسترن شهامت را بازسازی کرده‌اند.
شهامت بیش از آنکه به فیلم سال 1969 هنری هاتاوی نزدیک باشد به رمان چارلز پورتیس وفادار است که مبنای آن فیلم بود.
کتاب پورتیس درباره دختری 14 ساله است که به همراه یک کلانتر مسن آمریکایی و یک رنجر جوان می‌کوشد در منطقه کنترل سرخپوست‌ها قاتلان پدر خود را پیدا کند.
در حالی که فیلم اصلی ویترینی برای نمایش جان وین بود، فیلم برادران کوئن این داستان را از منظر دختر جوان به تصویر می‌کشد. فیلمنامه «شهامت» را خود آنها نوشته‌اند و این اولین فیلم تاریخی آنهاست.
«جاش برولین» نیز که در فیلم «کشوری برای پیرمردان نیست» با برادران کوئن همکاری داشت، در این فیلم بازی کرده است. وی نقش جنایتکاری را بازی می‌کند که پدر دختر 14 ساله را می‌کشد.
در فیلم اصلی نقش دختر را کیم داربی بازی کرد و جان وین در نقش کلانتر پیر ظاهر شد. گلن کمپبل نقش رنجر و جف کوری نقش قاتل را داشتند. رابرت دووال و دنیس هاپر نیز نقش دو یاغی را بازی کردند.

بنابراین گزارش، فیلم «نطق پادشاه» با 9.1 میلیون دلار فروش در 3459 سالن سینمایی در رتبه چهارم و «قوی سیاه» با 8.1 میلیون دلار در 2328 سالن رتبه‌ی پنجم را در اختیار گرفته‌است.
فیلم «نطق پادشاه» که یک درام تاریخی است، براساس داستان واقعی درباره‌ پادشاه جورج ششم ساخته شده که تلاش‌های او برای رهبری بریتانیا در آستانه‌ جنگ جهانی دوم را به‌تصویر کشیده است.
بازیگران سرشناسی چون «کالین فرث»، «جفری راش» و «هلنا بونهام» در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.

داستان فیلم «قوی سیاه» درباره بالرینی به نام نینا با بازی «ناتالی پورتمن» است که با مادرش در نیویورک زندگی می‌کند. اورقصنده توانایی است اما «مری او» تصمیم می‌گیرد که رقیب وی با بازی (میلا کانیز) را برای مراسم افتتاحیه انتخاب کند که این تصمیم ماجراهایی را به دنبال خواهد داشت. «وینسنت کسل»، «وینونا رایدر»، «باربارا هرشی»، «ناتالی پورتمن» و «میلا کانیز» ایفاگران نقش‌های اصلی فیلم آرنوفسکی هستند.

بنابراین گزارش فیلم «فوکرهای کوچک» با 7.2 میلیون دلار فروش و «ترون» با 5.7 میلیون دلاررتبه‌های ششم و هفتم را در اختیار گرفته‌اند.
«فوکر‌های کوچک» ادامه‌ا‌ی بر دو قسمت از کمدی‌های پرفروش‌ «ملاقات با فوکر‌ها» و «خانواده فوکرها» است.
این فیلم با بازی «بن استیلر»، «رابرت دنیرو»،«باربارا استریسند» و «داستین هافمن» ساخته شده است.
فیلم‌نامه این بخش توسط «جان هامبورگ» براساس خلاصه طرحی از «لاری استوکی» به نگارش در‌آمده است.
بخش سوم این مجموعه با عنوان فوکرهای کوچک به زندگی و ماجراهای خانواده فوکرها و بچه‌های استیلر و همسرش «تری پولو» می‌پردازد.
 «ترون: میراث» محصول کمپانی والت دیزنی است.
جف بریجز، بازیگر صاحب نام هالیوودی که سال گذشته با فیلم «دل دیوانه» موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگری مرد شده بود، در فیلم «حماسه ترون» نقش‌آفرینی می‌کند.
این فیلم، نخستین اکران ویژه خود را در «سن دیه‌گو» تجربه کرد.
این نمایش ویژه که «کامیک کان» نام دارد با هدف پرداخت به آثاری که از روی کتاب‌های کمیک ساخته شده‌اند از جمله فیلم‌ها، سریال ها و سایر آثار هنری اجرا می شود.
فیلم توسط «جوزف کازینسکی» کارگردانی شده است و طبق برنامه‌ریزی‌ها در سه قالب نمایشی، دو بعدی و سه بعدی و همچنین آیمکس نمایش خود را آغاز کرده است.

«یوگی خرسه» ،‌«مبارز» و «فصل ساحرگی» نیز به ترتیب با 5.3 میلیون دلار، 5.3 و 4.5 میلیون دلار رتبه های هشتم تا دهم گیشه آخر هفته آمریکای شمالی را در اختیار گرفته اند.
یوگی خرسه توسط «اریک برویگ» کارگردانی شده است.
سال ها پیش نسخه کارتونی و کلاسیک با عنوان «یوگی و دوستان» توسط کمپانی «هانا باربارا» در معرض تماشای مخاطبان قرار گرفته و با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.
مسوولان وارنر، « جاستین تیمبرلاک»، « تام کاواناگ» ،«آنا فریس» و «دان آیکروید» را به عنوان صداپیشگان اصلی این پروژه معرفی کرده اند.
بنابراین گزارش، «فریس» در این فیلم در نقش یک محقق علوم طبیعی ظاهر می‌شود که در پی یافتن گونه‌ای نایاب از خرس‌ها است.
آیکروید صداپیشگی صدای یوگی را پذیرفته است و «جاستین تیمبرلک» در قالب «بوبو» همکار «یوگی خرسه» به ایفای نقش می‌پردازد.
تولید پروژه سینمایی «یوگی خرسه» با نگاهی به کارتون معروف «یوگی و دوستان» از سال گذشته میلادی در«نیوزلند» آغاز شده بود.
در آغاز یوگی خرسه، یکی از شخصیت‌های فرعی مجموعه کارتونی نمایش هاکلبری هوند بود و بعدها به خاطر محبوبیتش هانا و باربرا تصمیم گرفتند نمایشی ویژه شامل بسیاری از شخصیت‌های اصلی و محبوب هانا-باربرا مثل کوییک درامک گرا (اسب هفت‌تیرکش) و اسناگلپوس (شیر صورتی رنگ) در این مجموعه، شخصیت‌های فرعی شدند.

«مبارز» توسط «دیوید او. راسل» خالق آثاری چون «سه پادشاه» کارگردانی شده است.
«مبارز» به موضوع زندگی بوکسور صاحب نام ایرلندی الاصل مقیم آمریکا می‌پردازد. او در راه کسب عنوان قهرمانی در دسته سبک وزن روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد.

داستان فیلم «فصل ساحرگی»، بخش‌هایی از زندگی یک شوالیه قرن چهاردهمی را به تصویر می‌کشد که در تلاش است با انتقال یک دختر از منطقه‌ای طاعون‌زده جان او را نجات دهد.

دومنیک سنا، خالق آثاری چون «سرقت در 60 ثانیه»، فصل ساحره را براساس فیلمنامه‌ای از «براگی‌ اف. اسچوت» برای نمایش در سال 2010 میلادی آماده می‌کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.