کارتون یوگی و دوستان

یوگی و دوستان

کارتون یوگی و دوستان

یوگی و دوستان

خبرهایی از جشنواره‌ی فیلم کودک و نوجوان اصفهان



 دوبلورهای برجسته سینما و تلویزیون در قالب یک تیم 9 نفره، با حضور در اصفهان، به صورت همزمان فیلم‌های خارجی بیست و هفتمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان را دوبله خواهند کرد.


 به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، 9 دوبلور با حضور در جشنواره بیست و هفتم، کار دوبله همزمان فیلم‌های خارجی این دوره از جشنواره کودک را انجام خواهند داد.


 بنا بر این گزارش، پرویز ربیعی، افشین زینوری، رضا آفتابی، مریم رادپور، شوکت حجت، نرگس فولادوند، مهسا شرافت کتابچی، مریم شیرزاد و نسیم رضاخانی صداپیشگانی هستند که امسال به صورت همزمان فیلم‌های جشنواره کودک و نوجوان را در سالن‌های نمایش فیلم‌های جشنواره دوبله می‌کنند.


 دوبله همزمان آثار سینمایی خارجی یکی از ویژگی‌های جذاب همیشگی این جشنواره بوده است. از یک سو کودکان ونوجوانان با شنیدن صداهای آشنا، می‌توانند ارتباط بهتری با شخصیت‌های آثار کودک برقرار ‌کنند و از سوی دیگر، لحظات مفرحی را هنگام تماشای فیلم‌های خارجی جشنواره کودک سپری نمایند.



 *******


 کاروان‌های فرهنگی بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوان جمعه پنجم مهرماه راهی مناطق مرزی شدند.


 برای سومین سال متوالی کاروان‌های فرهنگی جشنواره راهی مناطق مرزی شدند تا کودکان و نوجوانان این مناطق نیز در جشن بزرگ کودکان و نوجوانان ایرانی سهیم باشند . این کاروان‌ها در مناطق دورافتاده مرزی و در مدارس و کانونها و مراکز بهزیستی و ... به نمایش فیلم ، اجرای تئاتر ، برگزاری برنامه‌های تفریحی و آموزشی و ... خواهند پرداخت.


 همچنین امسال یک کاروان ویژه نیز به شهر سردشت خواهد رفت. سردشت شهری است که در ایام جنگ تحمیلی مورد حمله شیمیایی رژیم بعثی قرار گرفت.



 روز گذشته و در آستانه اعزام این کاروان‌ها، سیداحمد میرعلایی دبیر جشنواره در جمع آنان حاضر شد و در سخنانی کوتاه به اهمیت این بخش از فعالیتهای جنبی جشنواره اشاره کرد و افزود : این بخش کودکان مناطق دوردست وطن را در جشن ایرانی سهیم می‌کند و فعالیت شما عزیزان بسیار ارزشمند است . این کاروان ها را برکت جشنواره و عامل انرژی بخش برای همه دست اندرکاران جشنواره می‌دانم و بسیار خوشحالم که جشنواره در مناطق مرزی کشور عزیزمان یک هفته زودتر آغاز می‌شود.


 کاروان‌های فرهنگی به مدت یک هفته در استان‌های خراسان رضوی ، ‌شمالی و جنوبی ، کرمانشاه ، خوزستان ، بوشهر ،‌ هرمزگان ،‌ایلام ، مازندران ، اردبیل ، آذربایجان شرقی و غربی و نیز منطقه سردشت به اجرای برنامه های فرهنگی ویژه جشنواره کودکان و نوجوانان خواهند پرداخت.



 ******


 کتاب «هدیه خدا» در حاشیه بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان در اصفهان رونمایی خواهد شد.


 کتاب «هدیه خدا» که به همت انتشارات بنیاد سینمایی فارابی آماده سازی شده است، مجموعه ای از روایات حضرت پیامبر اکرم (ص) را در بر دارد. این کتاب به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی منتشر می شود.



 *******


 ده هزار اصفهانی با حضور در جشن پرواز بادبادک‌ها به استقبال بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در شهر گنبد‌های فیروزه‌ای رفتند.


 در این جشن که در بستر خشک زاینده‌رود و در مجاورت پل تاریخی خواجو برگزار شد، مدیر اجرایی استان بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان یک حماسه است ، حماسه‌ای برای شادی و نشاط و رهاوردی فرهنگی است که باید از آن نهایت استفاده را کرد.



 مجتبی شهیدی ادامه داد: جشن پرواز بادباک‌ها نیز یکی از این موقعیت‌های فرهنگی است که ما به منظور افزایش شور و نشاط در اهالی نصف جهان و انجام حرکتی تبلیغاتی تدارک دیده‌ایم ، ضمن آن که این جشن برنامه‌های جشنواره بیست و هفتم را نیز به طور رسمی کلید می‌زند.



 وی با اشاره به سایر برنامه‌های جنبی جشنواره بیست و هفتم تصریح کرد: برنامه‌های متنوع جنبی دیگری نیز برای جشنواره پیش بینی شده است که بزرگ‌ترین آن‌ها جشن بزرگ پروانه‌ها است که با حضور مجریان نام آشنای کودک و نوجوان در ورزشگاه 25 آبان اصفهان برگزار می‌شود.


 *******


 کتاب معرفی زندگی و فعالیت هنری ناصر طهماسب صداپیشه نامدار ایرانی در جشنواره بیست و هفتم کودکان و نوجوانان رونمایی می شود.


 کتاب صدایی در تاریکی شرح بیش از پنجاه سال فعالیت هنرمندانه ناصر طهماسب در زمینه دوبلوری است، کتابی که به همت نیروان غنی پور آماده شده و در حاشیه جشنواره 27 رونمایی خواهد شد.



 ناصر طهماسب متولد 1318 در تهران است و از اوائل دهه چهل وارد فعالیت در این زمینه شده است. طهماسب سالهاست در زمره برترین‌های دوبلاژ ایران قرار دارد و به جای بسیاری از ستارگان بزرگ سینمای ایران و جهان حرف زده است. او همچنین صدای جذاب و کم نظیر خود را به برخی از آثار ویژه کودکان نیز وام داده است، از جمله کاپیتان یوگی در سریال انیمیشن یوگی و دوستان که بدون صدای طهماسب قابل تصور نیست. ناصر طهماسب که در سالهای اخیر در زمینه بازیگری نیز فعال است، برادر ایرج طهماسب کارگردان خوشنام سینمای کودک است.


 بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با گرامی‌داشت نام پیامبر اکرم (ص) پدر آسمانی کودکان دنیا از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.